• vas. nov 24th, 2024

GYÁSZ: Elhunyt az ismert magyar színésznő – Születésnapján érte a végzet

A Vígszínház művészét hosszan tartó betegség után, 53. születésnapján, január 28-án érte a halál. A hírt elsőként a deszkavizio.hu osztotta meg, majd a Vígszínház oldalán is megjelent.

Börcsök Enikő pályája 1991-ben indult. A diploma megszerzése után Kaposváron, a Csiky Gergely Színházban lépett színpadra. 1994-ben szerződött a Vígszínházhoz, ahol a magyar színjátszás egyik legmeghatározóbb színész egyéniségévé érett.

Közel három évtizeden át erősítette a Víg társulatát. Mint a lapunknak adott korábbi interjúban elmondta: „Hozzám nőtt ez a ház, a társulat és a nézőtér. Igazából ezt a legnehezebb pótolni: ha az ember bemegy a Vígszínház színpadára, olyan élmény éri, amit máshol nem kap meg.

A színházi előadások mellett számos film-, illetve tévészerep köthető a nevéhez, szinkronmunkáit is sokan ismerik, szeretik, rendszeresen kölcsönözte a hangját például Melissa McCarthy-nak. Rendezőként is letette névjegyét a Pinceszínházban, emellett a Színház- és Filmművészeti Egyetem oktatójaként, osztályvezető tanáraként is tevékenykedett.

Börcsök Enikő alakításait mindig ugyanaz a bensőséges őszinteség, játékos virtuozitás és bravúros ritmusérzék jellemezte.

Minden szerepén átütött a színésznő csípős, fanyar humora, mély élettapasztalata és a színház, illetve a játék örök szeretete.

Csodálatos drámai erejét több előadásban is megcsodálhattuk, amelyekben szívbemarkoló alakítást nyújtott. A felszínen szikár, erős nőt mutatott, aki belül gyötrő titkokat rejtett, csak apró gesztusai árulkodtak arról, hogy valójában mennyire törékeny, bizonytalan és kiszolgáltatott.

Emlékezetes alakítást nyújtott az Augusztus Oklahomában című előadásban, Barbara szerepében, egykori kolléganője, Pap Vera oldalán. A Rómeó és Júlia kotnyeles dajkájaként és a Makrancos Kata címszereplőjeként különleges humorát is megcsillanthatta.

2015-től játszott Nádas Péter Találkozásában, amely kapcsán Stuber Andrea így írt kritikájában: „Az első félóra után nagyon kevés olyan, tiszta helyzet adódik, amikor egyik színésznek sem kell kiszaladnia a filmes díszletbe, hanem minden látványelemtől mentesen egymással van dolga Máriának és a Fiúnak.


 

Ilyenkor lehet a legjobban megfigyelni Börcsök Enikő csodálatos színpadi lényét, természetes erejét, elemi színészi energiáit.

A hangja, a nézése, a szívritmusa, az észjárása – semmije nem hat úgy, mintha ez az asszony leszámolt volna az élettel. A végén a piros ajtón túl mi várja? Hihetem, hogy a halál? Akárhogy is: egy nagy színésznő találkozása ez itt egy nagy szereppel.”

Börcsök Enikő alakításait mindig ugyanaz a bensőséges őszinteség, játékos virtuozitás és bravúros ritmusérzék jellemezte. Minden szerepén átütött a színésznő csípős, fanyar humora, mély élettapasztalata és a színház, illetve a játék örök szeretete. Csodálatos drámai erejét több előadásban is megcsodálhattuk, amelyekben szívbemarkoló alakítást nyújtott. A felszínen szikár, erős nőt mutat, aki belül gyötrő titkokat rejt, csak apró gesztusai árulkodnak arról, hogy valójában mennyire törékeny, bizonytalan és kiszolgáltatott nő.

forrás