• pén. máj 17th, 2024

Autóval vagy repülőgéppel érdemesebb Németországba utazni? Itt a válasz:

Köztudott, hogy sokan vállalnak munkát Németországban, így számukra nagyon aktuális a kérdés: mivel érdemesebb Németországba utazni? Lássuk tehát az érveket, ellenérveket:

***

Ha nincs 5 bőröndöd, jobb a repcsi. De nem mindenki budapesi és nem mindenkiert mennek fel a reptérre. Én imádok repülni, de sokszor Pesten kell szállást foglalnom, hogy másnap tovább utazzak

****

Akkor érdekes szerintem, ha nem pont Budapest a cél. Anyám például rendszeresen repülővel jön, de busszal megy vissza, mert este tízkor Ferihegyre érkezve már nem tudna hazajutni.

El kell jutni a reptérre, meg onnan a kívánt címre is. Nem beszélve a poggyászokról.

***

Mi is szivesebben repülnénk de mivel a legközelebbi reptér 150 km-re van tőlünk es még utána Pestről 200km így jobb a kocsi!

Én személy szerint fel nem ülnék repülőre… Ahová nem tudok kocsival elmenni, oda nem megyek. Tudom így sok mindent nem láthatók meg majd, de ez van…

Messze lakunk a reptértől és a csomagok mennyisége is limitált, ha nem akarok sokat fizetni. No meg cipelni. A repülés időben sem kevesebb nekünk olyan sokkal. Mi úgy számoltuk az időt, hogy 2 órával előbb kinn kell lenni. A reptérig is el kell jutni. A repülési idő 2 óra. A reptértől be kell jutni a vonat vagy buszpályaudvarra, várni a csatlakozásra. Nekünk még onnan is 2 óra. És helyben is szükség van csatlakozásra. Szóval így is 10 óra körül várható a menetidő. Autóval háztól házig 14 óra. Nem kell cipelni és annyi csomagot viszünk, amennyit akarunk. Végig van ülőhelyünk. Hát ezért!

***

A csomagok miatt pèldául!A legtöbb repülőjegy árban csak egy kézi táska és egy kis poggyász van benne x kilóig!Utána ez roppant drága tud lenni !Van aki fél a repüléstől !Aztán nem mindenki Budapesten él onnan még haza is kell jutnia és a reptéri transzfer nem olcsó

Az utaztatók sűrűn járnak egy adott napon. Plusz a repülő nem háztól házig visz. Nettó utazási ideje a repülőnek nyilván kevesebb, de Pestről még haza kell jutni, illetve Nürnbergbe is valahogy el kell jutni, ami nem mindig egyszerű. Főleg nem mindezt motyóval. A repjegy ára néha igen olcsó, de transzfer oda, plusz Liszt Ferencől haza, általában többe kerül mint egy autós ára. Bruttó időket pedig ha nézzük, kb ugyanott a kettő.

Én a két gyerekkel most megyek haza ismét repülővel. Kényelmes és a feladós bőrönd sem horror áron van (szerintem ).
Persze jó előre le kell foglalni a jegyet, de ez számunkra a legkényelmesebb .
Megjegyzem a szüleim (akikhez haza járunk ) sem Budapesten laknak, de egyszer -egyszer megoldható, hogy feljöjjenek

***

Repülő… sokkal kézenfekvőbb… egyszerű és gyors. Nürnberg – Bp pld Augusztusba..40 fokban…eléggé izzasztó levezetni még klimával is. De persze függ a csomagoktól is..ha sok van akkor autó. De bele kell számolni az autóba nem csak az üzemanygot ..de a 14€ matricát is (D1- 5 személyesre) + km az autóba,kopás,olajcsere stb …

Sima ügy, én pl azért megyek mindenhova autóval, mert 1. A komplett gyerekcuccok elférnek plussz bringa stb. 2. Ahova megyek mar ott is van közlekedési eszközöm. 3. Ünnepnapokon, iskolaszünetben drágább a repjegy stb

Autóval jobb, Mmert a reptér 100km és a Mo. Lakcímem budapestöl 370km… Plusz a csomagok….

***

Nekem pl. a müncheni reptérre kellene Augsburgból eljutnom. Nem sokkal kerülne az egész mutatványom kevesebbe, mint az egész utam, háztól-házik Blablával. otthon is a reptérről még haza kellene jutnom. Tény, h Peti vagyok, de nálam 1 utazó táskánál nem áll meg a csomag történet, nem beszélve arról, mikor vissza szoktam jönni, pl. karácsony után, rengeteg ajándékkal felpakolva. Szóval biztosan gyorsabb a repülő, de nekem sokkal bonyolultabb odáig eljutnom, de a vonattal is így vagyok. A lakástól el kellene jutnom az állomásra, az taxi pénz. 3 megálló ugyan a Hauptbahnhof tőlem, na de nem csomagokkal megrakodva. Aztán fel kellene pakolnom a vonatra, Munichben átszállni a csomagokkal, otthon a keletiből megint csak v.hogy haza kellene jutnom, ami megint csak taxi. Szóval taxi, vonat taxi költség, a duplájára jön ki, mint a blablán a privátokkal, NEM fuvarozók, háztól-házik 40-50 u-ért. De volt már, h 3an utaztunk és a 2 utastól 30 €-t kért a sofőr….
Igen, a repjegy 1 db kézipoggyásszal rettentő olcsó!
De, ha két hétre utaznál haza akkor plussz még egy kézipoggyászt, télen már inkább egy nagy, feladós poggyászt kell megfizetni! Utóbbi esetében a 18€ jegy 60€ emelkedik per utazás (Ami így sem feltétlenül van horror áron, deeee…)
Nézzük tovább… (ha és amennyiben egyedül utazom.) Az én helyzetemben, gyalogtávon belül elérhető az Ubahn, amivel eljutok a reptérig, de a plusz bőrönd, macskakő kombó egyedül elég macera, ha taxit hívok, akkor megint plusz 15€.
Plusz, feladós bőrönddel tényleg időben érdemes kint lenni a reptéren! Szóval, háztól a repülő indulásáig kb két óra, tömeg közlekedve eddig össz63€ .
Másfél óra alatt Pesten vagyok. Ahonnan el kell jutnom egy Zalai kis faluba, továbbra is nagy bőröndöt cipelve … HA!!! mázlim van akkor a reptérről a Népligetben érve (fél óra ) pont elérek egy buszt. Ha nem akkor plusz 2 óra várakozás… ~20€ buszjegy , 3,5 óra utazás, átszállás a cucokkal, újabb busz jegy , 30 perc utazás, majd másfél km gyaloglás a cuccokkal… (éééés! Ha egyedül is megyek haza a párom szüleit is, akik Baranyában laknak mindig meglátogatom, tehát újabb busz, újabb várakozás, még több macera még több idő és pénz, de ezt a részét ne is nézzük )
Szóval nèzzük a matekot, hogy haza érjek repülővel, kb 85€ ba és 8-10 óra(népligeti indulástól függ )
Autóval 670km 6-8óra (dugóktól függően) ~ 75€ üzemanyag, autopálya és autóút díjak… és ha valamit vissza fele hozni akarok magammal, nem kell a súly korláton izgulni, sőt , otthon sem kell buszokhoz alkalmazkodni. Na pl ezért inkább autóval , még akkor is, ha nem sajáttal, hanem valahova betársulva ..Így hát az a jóval olcsóbb nagytöbbségben nem is jóval olcsóbb , és végképp nem kényelmesebb!

***
Mi vidékről utazunk ha repülünk az össz útidő mindennel együtt 11 óra míg ha kocsival megyünk is ugyanannyi idő viszont csomagokkal sokkal drágábban repülünk családostól. Igen a háztól házig telekocsi előnyösebb S kevesebbe kerül mint repülni . Mi mindig ugyanazon emberrel utazunk vagy utaztatják a családtagokat már 2 éve … megbízható ember sosem történt még semmi az utazás során.De ha többen megyünk akkor saját autóval megyünk legtöbbször ..szuper kényelmes autónk van amit szeretünk vezetni (Alfa GT.) Nagyobb élményt ad mint repülni… Jah S ne felejtsük el hogy csak a Ryanair indít járatot amivel sokszor szokott gond lenni.. törlik a járatot S van hogy csak 2 naponta indul 1… Nekem még 1 autós utat se mondtak le… De persze mindenki maga tudja neki mi fér bele ..
Én most vettem meg a repülőjegyet Frankfurt – Bp között egy kézitáska, és egy kisbörönd benne van, 17000 Ft-ba került. 5-euróért megyek Frankfurtig, Budapest- Békéscsaba 3000 Ft a vonat. durván 22000 Ft összesen minden. 8-9 óra az indulástól, érkezésig a lakáshoz. Nekem mindenképp a repülő a jobb. Kocsival is mentem már Frankfurt-Budapest, tovább vonattal és legkevesebb is 14-16 óra de volt már autóval 24 óra is. Katasztrófa.
Vannak emberek akinek egy repjegy bucholása is meghaladja a kepessegét, megint másoknak a seggükhöz van nőlve az autó, aztán ott vannak azok akiknél a rengegeteg felesleges cucc nélkül nem élet az élet.
És vannak akiknek a repülés hozzátartozik a mindennapokhoz. Akik leugranak egy hétvégére Bariba, vagy Palmara. Na ezek nem fognak autóval menni Pestre sem.
Augusztusra kerestem jegyet. Még messze egy pesti hétvege a legolcsóbb. Egy ötvenes oda vissza. Egy színház vagy egy koncert még repjeggyel is olcsóbb mint itt.
***
Repülőnél legalább 3 hónappal előre kell tervezni. Autós útnál meg pikk-pakk lehet dönteni. Arról, hogy utazzon-e, de sajnos arról is, hogy ne…- Autoskent visszatekintve a 15 évvel ezelőtti tapasztalokra: a telekocsit egy héttel előtte lefoglalták, ma előző este kezd el mindenki telefonálgatni, van-e hely – de még akkor sem mindig biztos, hogy valóban meg is jelenik a megbeszélt időben…
 Én, úgy gondolom ez attól függ hogy ki mennyi időre utazik.., mit szeretne haza vinni a családnak..
A repülő nagyon korlátozott…!!